...

Odkrycie nowego dania większym jest szczęściem dla ludzkości niż odkrycie nowej gwiazdy.

środa, 11 marca 2015

Ryby: Stek z rekina

Szukając czegoś ciekawego na obiad trafiłam na steki z rekina. Pomyślałam: „Czemu nie spróbować?” Także dziś prezentuje dość prosty przepis na dość nietypową rybę. Sam rekin w sobie jest chudą i bardzo delikatną rybą, więc wyszło całkiem dietetyczne danie.

W sklepach znajdziemy tylko mrożone steki, dlatego trzeba je uprzednio rozmrozić i zamarynować, pozostawić w marynacie w lodówce na 30 minut i możemy smażyć – u mnie na oleju kokosowym. Musimy jednak pamiętać, aby nie smażyć go za długo (ja smażyłam jakieś 6 minut, przekładając dość często), bo mięso stanie się twarde.

Marynata:
  • olej (u mnie rzepakowy)
  • sok z cytryny
  • świeżo zmielony pieprz
  • opcjonalnie sól



U mnie podane z ziemniaczkami z koperkiem i marchewką – u Was może zagościć, co tylko zechcecie. Udekorowałam plasterkiem cytryny.

Jaki jest rekin w smaku? Dobry, ale dupy nie urywa. Aczkolwiek warto spróbować. W końcu do odważnych świat należy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz